

Anadol, Türkiye'de toplu olarak üretilen ilk otomobil markasıdır. İlk Türk üretimi otomobil ise 1960'da TCDD tarafından yalnızca beş tane üretilen "Devrim" adı verilen örnek otomobildir.
Vehbi Koç tarafından kurulan Otosan Otomobil Sanayi A.Ş. tarafından 1966-1986 yılları arasında İstanbul'daki fabrikada üretilmiştir. 1966’dan 1986’ya kadar devam eden Anadol üretimi, yerini 1986'dan sonra Ford Taunus üretimine bırakmış, ancak Otosan 500 pikap üretimi 1991 yılına kadar devam etmiştir. Bugün, Otosan Ford Motor Company lisansı altında Ford binek otomobillerinin üretimine Gölcük’teki yeni tesislerinde devam etmekte ve başta Avrupa Birliği olmak üzere pek çok ülkeye ihracat yapmaktadır. Fabrika 1986'dan sonra Ford üretimi için kullanılmıştır.
Anadol'un ilk modelleri İngiliz Reliant/Ogle tarafından tasarlanmıştır. Bütün modellerinde kaportası cam elyafı ve polyesterden yapılan Anadol'da motor olarak da Ford motorları kullanılmıştır. İlk kullanılan motor, Ford'un Cortina modelinin 1200 cc'lik motorudur.
Anadol adı, açılan isim yarışması sonucunda finale kalan; Anadolu, Anadol ve Koç arasından seçilmiştir.
Az sayıda kalan örnekleri, günümüzde klasik kabul edilmekte, meraklıları tarafından korunmakta ve kullanılmaktadır. Ayrıca ortadan kesilerek kamyonet yapılmış biçimleri ile adını aldığı Anadolu'nun küçük şehirlerinde halen kullanılmaktadır.

Anadol Modelleri [değiştir]A1 (1966-1972) 19.724 adet üretilmiştir
A2 (1972-1976) 35.668 adet üretilmiştir
STC-16 (1973-1975) 176 adet üretilmiştir
SV 1600 (1974-1982) 6.499 adet üretilmiştir
Böcek (1975-1978) 203 adet üretilmiştir
A8-16 / 16 SL (1981-1984) 1.013 adet üretilmiştir
Pikap Otosan 500(1970-1991) 36.892 adet üretilmiştir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder